Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

Probleme de natura fiscal-contabila create de aplicarea
Sistemului Garantie-Returnare (SGR) pentru ambalajele de bauturi!

Cu ce dificultati se confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?
Va oferim o lucrare cu solutii practice, extrem de utile comerciantilor si contabililor!

Stimate coleg contabil,

La 30 noiembrie 2023 intra in functiune la nivel national Sistemul de Garantie-Returnare (SGR), conceput pentru a incuraja returnarea ambalajelor pentru bauturi: apa, racoritoare, bere, cidru, vin, spirtoase.

Concret, incepand cu aceasta data platim 0,5 lei in plus ori de cate ori cumparam o bautura imbuteliata, urmand sa recuperam ulterior aceasta suma, pe loc, returnand ambalajul la orice magazin care comercializeaza astfel de bauturi, fara sa fim conditionati de prezentarea bonului fiscal.

Sistemul este simplu si clar pentru consumatorul final. Dar pentru comercianti el aduce o multime de dificultati practice, de natura fiscal-contabila, pe care HG nr. 1.074/2021 (actul normativ care reglementeaza SGR) nu le explica suficient de limpede.

Iata de ce va oferim o lucrare deosebit de oportuna in acest context – Sistemul Garantie-Returnare. Obligatii fiscal-contabile. Ea raspunde in mod profesionist tuturor intrebarilor pe care le naste implementarea SGR in Romania si, in plus, are si un alt mare avantaj: poate fi parcursa IMEDIAT, pe site-ul rsonline.ro.


Foarte important!
Lucrarea contine legislatia specifica, dar si o colectie de spete rezolvate, care trateaza situatii problematice privind tratamentul fiscal al garantiei pentru ambalajele de bauturi! Aflati cu ce situatii se confrunta contabilii odata cu intrarea in functiune a SGR si care sunt solutiile optime!

Marea problema pe care o
intampina contabilii legat de SGR!


Problema este ca legislatia romaneasca nu prevede un tratament fiscal specific aplicabil garantiei SGR. Si de aici neclaritatile:

1) La acest moment nu avem o prevedere specifica in Codul fiscal care sa defineasca daca garantia aferenta ambalajelor SGR este sau nu cuprinsa in sfera de aplicare a TVA. Exista prevederi care dispun ca nu fac subiect de TVA ambalajele care circula intre furnizor si client prin schimb, fara facturare. Pe de alta parte, ambalajele care circula prin facturare fac obiectul TVA.

2) Neclaritati sunt si in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate, evidentierea in declaratia SAF-T, precum si interactiunea cu standardul de facturare electronica.

Lucrarea pe care v-o propunem spulbera insa toate neclaritatile!
Ea va ofera un sumar complet si mai ales cu un pronuntat caracter practic, axat pe rezolvarea dificultatilor concrete intalnite de contabili.

Aflati din lucrarea noastra informatii despre:
verifiedObligatiile comerciantilor si consultarea contractelor
verifiedNoutatea sistemului garantie-returnare
verifiedTariful de administrare 
verifiedTariful de gestionare
verifiedRolul unitatilor administrativ-teritoriale si al asociatiilor de dezvoltare intercomunitare
verifiedInregistrarea in cadrul sistemului de garantie-returnare
verifiedModul de functionare a punctelor de returnare
verifiedAdministratorul sistemului de garantie-returnare
verifiedContraventii si sanctiuni

Si nu uitati de sectiunea foarte bogata de spete rezolvate, axate pe problemele specifice care apar la efectuarea inregistrarilor in contabilitate!


CONTABILII ne-au trimis urmatoarele
intrebari legate de Sistemul Garantie-Returnare!


Speta
Suntem o societate de distributie ce achizitioneaza produse in ambalaje SGR de la diversi furnizori si le vinde ulterior catre diversi clienti (magazine tip retail). Care este monografia contabila pentru garantie in cele doua situatii? Cum se inchide soldul contului de garantie?

Speta
In cazul in care produsul se consuma in incinta spatiului de desfaurare a activitatii (cafenea) si recipientul ramane la locatie, mai trebuie sa evidentiem separat pretul acestuia pe bonul fiscal? Il achita consumatorul si ulterior trebuie sa ii dam banii inapoi?

Speta
Cum se procedeaza cu garantia SGR in cazul societatii A care isi vinde produsele societatii B care vinde atat la intern, cat si la export? Este vorba de doua firme din acelasi grup. Societatea A va evidentia pe toate facturile catre societatea B garantia sau doar pentru produsele pe care societatea B le va vinde in Romania?

Speta
In sistemul SGR, este obligatoriu ca pe documentul de restituire a garantiei sa fie mentionate numele si prenumele clientului, inclusiv semnatura acestuia?

Speta
Care este tratamentul contabil recomandat pentru gestiunea garantiei SGR din perspectiva comerciantilor din mediu online fara puncte de vanzare si colectare. De asemenea, care este tratamentul din perspectiva TVA? Noi ne-am gandit sa folosim contul 461 analitic distinct sau 409 analitic distinct.

Speta
Legea 1074/2021 privind SGR prevede la art. 6: "comerciantul este obligat sa tina evidenta numarului total al produselor in ambalaje SGR comercializate, defalcat pe produse, ambalaje returnate, pe tip de material si volum.". Pentru a avea o astfel de evidenta, trebuie inregistrate aceste ambalaje in contabilitate? Cum se poate tine o astfel de evidenta, mai ales la agentii economici care tin o evidenta global-valorica?

Speta
Sunt comerciant mic, vand bauturi pe care clientii nu le consuma in magazin, le iau acasa. Evidentiez si incasez ambalajele pe bonul fiscal pe care il dau clientului si sunt obligat sa primesc aceste ambalaje (si altele) inapoi. Cum inregistrez banii pe care ii dau clientului care imi aduce inapoi ambalajul? Se scad din casa de marcat?

Speta
Garantia SGR intra in baza de impozitare a TVA? Care sunt obligatiile fiscale si declarative pentru garantia SGR?

Speta
La ce cartuse si randuri trebuie declarata in D394 valoarea garantiei SGR, atat pentru achizitii, cat si pentru livrari?

Speta
Va rog un exemplu de monografie contabila pentru inregistrarea in contabilitate a garantiei de 0,5 lei pe ambalaj:
1) Monografie contabila pentru producator;
2) Monografie contabila pentru distribuitor;
3) Monografie contabila pentru comerciant final.

Speta
O societate vinde en-gross vin imbuteliat la sticla. Spatiul inchiriat in acest sens, are pana in 200 mp., deci conform legislatiei, nu avem obligatia sa organizam punct de colectare. Ce obligatii declarative sau orice alte obligatii avem in acest sens? Tot ce am achizitionat pana acum, nu este nimic marcat ,,SGR”.

Speta

Un bar comercializeaza apa, sucuri in ambalaj de plastic si sticla. Nici un furnizor nu marcheaza ambalajele cu SGR, nu taxeaza nimeni prin factura cei 50 bani despre care se discuta in legislatie. Barul are sub 200 mp. Am sunat la ANAF, ne trimit sa citim legislatia care este extrem de stufoasa si nu ne este clar ce trebuie sa facem ca agent economic care comercializeaza aceste produse. 

Toate aceste intrebari primesc raspunsuri clare si detaliate in lucrarea SGR - Sistemul Garantie-Returnare. Obligatii fiscal-contabile.

SGR. Sistemul Garantie-Returnare Obligatii fiscal-contabile
Produsul pe scurt 
 
Titlu: SGR. Sistemul Garantie-Returnare. Obligatii fiscal-contabile
Autor: Colectiv de consultanti Rentrop&Straton
Editura: Rentrop & Straton
ISBN 978-606-47-1196-0
Format online (vizualizare in platforma www.rsonline.ro, imediat dupa confirmarea platii)
Pret special de lansare: 150 lei + 5% TVA (157.5 lei),
25% REDUCERE 
de la pretul standard 200 lei + 5% tva (210 lei)
Mod de comanda prin intermediul formularului de mai jos.

Cu consideratie,

Ruxandra Fistican
Manager de produs
Rentrop & Straton

M.B

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.


Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna mai costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.

Bifati produsele dorite:


SGR. Sistemul Garantie-Returnare Obligatii fiscal-contabile

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.